onsdag, oktober 22, 2008

Taco kaka mi...

... er helt sinnsykt god sier mannen min og mini... og den er faktisk det... Her kommer oppskriften på en litt anderledes kake om du har lyst til å prøve noe nytt på kjøkkenet...

Handleliste; 400g kjøttdeig, 1 pose tacokrydder, 2 løk, 1 paprika, 1 box mais, litt Crème Fraîche (3 s), 1 box knuste tomater, tortilla lefser (6 pk), pose med nacho chips og litt ost.

Fremgangsmåte; Stek kjøttdeig, bland i tacokrydder (med litt vann), knuste tomater, løk, paprika, mais og Crème Fraîche (3s) la det surre litt i panna. Smør en kakeform litt i bunn. Legg så lagvis med lefser (start med lesfe og slutt med kjøttdeigb.) og kjøttdeigblandingen til det er tomt, så dekker du toppen med ost.

Når den ser slik ut setter du den inn i ovnen på 200 grader til osten er gyllen/smeltet, sett oxo inn en form med nacho chips som et extra tilbehør. Serveres med en enkel salat, dressing, tacosaus og rømme... mmm... Dette er bare supergodt og anbefales av min mann og mini...



LYKKE TIL...



9 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Nå blei jeg suuuulten!!!

Synnøve sa...

Den oppskrifta må jeg bare prøve!!
Det er første gang jeg rammla inn her. Så artig navn på bloggen.
Og fin blogg.
Ha en fin torsdag

På en prikk sa...

oi -den så god ut! ser ikke bort fra at jeg prøver den :)

Frk .Fischer sa...

ÅÅÅ dette så jo så godt ut...vi er virkelig en taco fam...så denne blir teste i helgen kan du tro...gleder meg!!!!Kjempe fin blogg har du og..jeg titter innom rett som det er...

Frk .Fischer sa...

Har en award til deg!!

Gamlå sa...

nam nam, denne her må jeg bare lage. Så smart og gjøre det på den måten som du liker. :).

Neste gang jeg servere mexikansk mat så blir det.
JA, taco kake.

Tusen takk for tipset.

hilsen Gamlå

Siren sa...

Det så skikkelig godt ut! :)Tusen takk for tipset...tror faktis at ditt tips er et av de jeg absolutt vil satse på, hadde faktisk aldri tenkt på at man bare kan snu de opp ned, så ser de bedre ut med en gang! :)
Ha ei super helg! :)

Kristin sa...

Dette skulle dilla-pappa'n sett... Han er jo hekta på taco!! Jeg er deriomot ikke sånn super fan, men denne må prøves :)

villemo sa...

Jeg lagde den i går, men måtte bruke 800 gr kjøttdeig.....den var sinnsykt god - og det syntes gjestene våre også. Nye tips mottas gjerne. Klem fra Mo